Nico Bakker krijgt prestigieuze Mr. D.U. Stikkerplaquette overhandigd

VVD-lid Nico Bakker uit Pieterburen heeft de Mr. D.U. Stikkerplaquette ontvangen voor zijn maatschappelijke verdiensten als volksvertegenwoordiger, gemeentebestuurder en bestuurslid van diverse maatschappelijke initiatieven. Bakker ontving de plaquette uit handen van regiovoorzitter Jolanda Hekman tijdens de seizoensafsluiting van de provinciale VVD.

Zo was Bakker raadslid en twaalf jaar wethouder in gemeente De Marne. Vervolgens was hij twaalf jaar Statenlid in de provincie Groningen. Ook was Bakker bestuurslid van onder meer het Visserijplatform, Biblionet en VVV Lauwersmeer. Op het moment is Bakker onder meer nog betrokken als voorzitter van de Provinciale Bibliotheekcentrale, Stichting Wadloopcentrum Lauwersoog, Muziekvereniging Orpheus en VVD Het Hogeland.

VVD-fractievoorzitter in de Provinciale Staten Erik Jan Bennema roemt Bakker om zijn politieke inspanningen en maatschappelijke betrokkenheid: ‘Nico is een politicus die met weinig woorden en een kwinkslag veel voor elkaar krijgt. Hij weet verdeelde partijen bij elkaar te brengen en komt altijd met creatieve oplossingen. Zijn betrokkenheid bij het oplossen van de politieke impasses rondom de Zuidelijke Ringweg en Groningen Airport Eelde mogen niet worden onderschat.’

De Mr. D.U. Stikkerplaquette is genoemd naar de eerste voorzitter van de VVD en is de hoogste onderscheiding voor politieke ambtsdragers binnen de VVD. Deze wordt in bijzondere gevallen toegekend door het landelijk hoofdbestuur.