VVD Het Hogeland stelt kandidatenlijst vast

Gisteravond is tijdens een digitale algemene ledenvergadering de kandidatenlijst vastgesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. Naast de al eerder gekozen lijsttrekker Stefan van Keijzerswaard, wordt de top 3 gecomplementeerd door Gerard ten Brink uit Baflo (2) en Sauwerder Peter Vonck op plek 3.

Gerard ten Brink is geen nieuw gezicht binnen VVD Het Hogeland. Al geruime tijd heeft Gerard zijn ondersteunende diensten als fractie-assistent aan de fractie van VVD Het Hogeland (en voorheen ook de fractie van Winsum) bewezen. Deze ervaring zou Gerard de komende periode graag als raadslid willen inzetten. Ook de derde kandidaat zou het bestuur graag de taak als raadslid zien vervullen: Peter Vonck. Inmiddels achter de schermen goed ingewerkt en klaar voor een mooie taak als vertegenwoordiger van zijn achterban.

“Een geweldig trio op deze eerste drie posities.” aldus een trotse voorzitter van het bestuur, Annemarie Nienhuis. “Gezien de Coronapandemie-maatregelen moesten we helaas ook deze ledenvergadering digitaal beleggen. Het bestuur had er inmiddels gelukkig de nodige ervaring mee opgedaan. Ik kijk terug op een geslaagde ALV waar de leden hun stem hebben kunnen laten horen en waar we gezamenlijk hebben gekozen wie ons, en de gehele liberale achterban in Het Hogeland, zal gaan vertegenwoordigen de komende periode. Een mooie diverse lijst met voldoende keuzemogelijkheden.”

De plekken 4, 5 en 6 worden ingenomen door Berdien Bartelds, Laura Wilke de Souza en Mario Meijer.

De complete lijst ziet er als volgt uit:

1.    Stefan van Keijzerswaard

2.    Gerard ten Brink