Bewonersonderzoek 2021

VVD Het Hogeland houdt een bewonersonderzoek onder de inwoners van de gemeente. In deze enquête kunnen inwoners in ongeveer 10 minuten hun mening geven over hun buurt.

“In de afgelopen periode was het niet makkelijk om inwoners fysiek te ontmoeten. Dat is wel een wezenlijk onderdeel van ons raadswerk. Helaas hebben door Corona de geplande dorpsbezoeken al anderhalf jaar niet plaats kunnen vinden.” aldus fractievoorzitter Stefan van Keijzerswaard. “Gelukkig is er nu weer wat meer mogelijk. Maar Het Hogeland heeft heel veel kernen die wij graag allemaal zouden willen bezoeken de komende tijd. Dat zal helaas niet overal lukken. Om toch van inwoners te horen wat er speelt hebben wij daarom een bewonersonderzoek opgesteld.”

“Met dit bewonersonderzoek willen wij inwoners op een laagdrempelige manier de mogelijkheid geven hun mening te laten horen.” vertelt Van Keijzerswaard. “Met de ideeën en suggesties gaan wij aan de slag. Voor het samenstellen van het verkiezingsprogramma, het indienen van voorstellen in de gemeenteraad of door vragen te stellen aan het college van burgemeester en wethouders. Uiteraard nemen wij contact op met de inwoners wanneer er behoefte aan is.”

Onderwerpen die aan de orde komen bij de vragenlijst zijn onder andere veiligheid, verkeer, voorzieningen in de buurt, evenementen, de hoeveelheid groen en speelveldjes. Ook hebben inwoners de mogelijkheid om hun mening te geven over zelfgekozen onderwerpen.

De enquête is te vinden via hethogeland.vvd.nl/bewonersonderzoek . Wanneer u vragen of opmerkingen heeft kunt u deze ook doorgeven via fractie@vvdhethogeland.nl