ORGANISATIE VAN EVENEMENTEN MOET GEMAKKELIJKER

De VVD wil het gemakkelijker maken om evenementen te organiseren in de nieuwe Gemeente het Hogeland. VVD-kandidaat Gerard ten Brink: “Evenementen zijn belangrijk voor de leefbaarheid in de dorpen. De meeste dorpen hebben daarin tradities die gekoesterd moeten worden. De nieuwe gemeente moet daarin een veel actievere rol gaan vervullen.”

Nodeloos ingewikkeld

Sommige van de huidige gemeentes doen nodeloos ingewikkeld bij het afgeven van vergunningen. Volgens de VVD moeten sommige organisaties elk jaar opnieuw dezelfde gegevens invullen en aanleveren. Gerard ten Brink: “Soms worden elk jaar opnieuw andere, aanvullende eisen gesteld. Sterker nog, er zijn gemeentes die niet reageren binnen de termijn die ze zelf stellen. Dat moet in de nabije toekomst veranderen.”

Ergernis en frustratie

En snel ook, volgens Gerard ten Brink: “Dit levert onnodig veel ergernis en frustratie op. Dit dient geen enkel doel. De nieuwe Gemeente moet faciliteren en stimuleren, niet tegenhouden en tegenwerken. Organisatoren en vrijwilligers moeten meer vertrouwen en meer ruimte van de nieuwe Gemeente krijgen. Ze hebben wel wat beters te doen. Namelijk festiviteiten organiseren!”