VVD bezoekt Hogelandster dorpen.

Sinds de zomer legt de VVD-fractie werkbezoeken af aan de verenigingen van dorpsbelangen in Het Hogeland. Doel van deze bezoeken is het kennismaken met de bestuursleden en horen wat er in de dorpen speelt. De opgedane kennis wordt als input gebruikt bij het raadswerk. Ook wil de raadsfractie snel en makkelijk contact kunnen leggen wanneer er concrete zaken spelen in een dorp.

“Als lokale VVD vinden wij het belangrijk dat we verder kijken dan onze eigen bubbel.” Vertelt fractievoorzitter Gerard ten Brink. “Vorig jaar hebben we dat onder andere gedaan door een bewonersonderzoek te houden als input voor ons verkiezingsprogramma. Bij de afgelopen verkiezingscampagne hebben we vervolgens veel gesprekken gevoerd bij mensen aan de deur. Wij merken dat inwoners het vaak erg waarderen wanneer je hen opzoekt en je hen vraagt naar hun mening over bepaalde gemeentelijke zaken.”

De partij kiest er nu voor om contact te leggen met de dorpsverenigingen. “Sind 18 mei ben ik raadslid van onze eenmansfractie. Ik wil in mijn begintijd meters maken door zoveel mogelijk mensen uit de verschillende dorpen te spreken.” Aldus de in Baflo woonachtige Ten Brink. “Vandaar dus dat de verschillende dorpsverenigingen zijn aangeschreven. Gelukkig reageren de verenigingen vaak enthousiast en hebben we inmiddels al 12 bezoeken afgelegd en staan er een nog aantal in de agenda.”

Na de verkiezingen bezet de VVD 1 zetel in de gemeenteraad. De partij zit in de coalitie en levert in de persoon van Stefan van Keijzerswaard een wethouder. De fractie krijgt bijstand van de 2 fractieassistenten Peter Vonck en Laura Wilke de Souza en een steunfractie van 6 personen.

Mocht u ook met de VVD in Het Hogeland in gesprek willen dan kan dat uiteraard. Stuur een e-mail naar fractie@vvdhethogeland.nl en er wordt contact met u opgenomen.